تَعَلَّمـــــــــــوا العربیّـــــــة فإنّها لغة القرآن

 

ادامه مطلب

 

 


مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از توسعه و گسترش فعالیت های آموزشی زبان عربی در کانون زبان مازندران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در نشست مشترکی که به همین منظور با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد با اشاره به سابقه و تجربه طولانی کانون زبان در امر آموزش افزود: آموزش مکالمه زبان عربی نیز در این کانون راه اندازی شد.
گرجی در این جلسه که معاونش در امور کانون زبان استان، دو تن از مدرسان برجسته زبان عربی کانون زبان مازندران و دو تن از مسئولین مراکز آموزشی کانون زبان ساری و بابل حضور داشتند  تصریح کرد: کانون پرورش فکری به عنوان یکی ازمجموعه های وزارت آموزش و پرورش دارای نگاه آموزشی و تربیتی است. لذا تعامل و همسویی در انجام فعالیت ها و برنامه های مشترک می تواند هر دو دستگاه را در مسیر تحقق اهداف آموزشی و تربیتی یاری بخشد.
وی با اشاره به ظرفیت موثر کانون زبان بخصوص در بخش کلاس های مکالمه عربی اظهار داشت: حضور معلمان و دانش آموزان مشتاق در مجموعه این کلاس ها می تواند به توسعه آموزشی در معلمان عربی و دانش آموزان منتهی شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با اعلام آمادگی کانون در خصوص گسترش این همکاری، خواستار تعامل دوسویه در این جهت شد.
* به دنبال راه های جدید در امر آموزش هستیم
اسفندیار نظری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز با استقبال از این طرح اظهار داشت: آموزش و پرورش به دنبال راه های جدید در امر آموزش است.
نظری خاطر نشان ساخت: آنچه که آموزش و پرورش را در جهت توسعه اهدافش یاری می بخشد توجه به اطلاحات و توسعه ساختارهای آموزشی است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر ظرفیت بالای کانون زبان در امر آموزشی افزود: توجه به آموزش های غیر رسمی در چهار چوب کلاس های خارج از مدرسه، از ساز و کار های انجمن علمی آموزش و پرورش است و ما از این فرایند استقبال می کنیم.
وی با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش بر کیفیت بخشی آموزشی، وارد کردن آموزش های غیر رسمی برای معلمان و دانش آموزان را گزینه موثری در این خصوص عنوان کرد.
نظری با تاکید بر همگرای کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش، از کلاس های زبان عربی و انگلیسی کانون زبان به عنوان کمک کننده و توسعه بخش آموزش و پرورش و نیز مدارس یاد کرد و خواستار رسیدن به راه کار موثری در این خصوص شد.
گفتنی است در این جلسه، حبییب تقوایی مدرس زبان عربی و عضو گروه هیات تالیف کتاب های درسی وازتخانه آموزش و پرورش نیز به ضرورت به روز شدن روند آموزشی زبان عربی در مدارس ایران اشاره کرد و یادآور شد: آموزش زبان عربی در گذشته به صورت قواعد محور بود ولی در رویکرد جدید مکالمه محور و کاربردی شده است.
مدرس عربی کانون زبان مازندران اظهار داشت:امید است با استفاده از ظرفیت مفید کانون زبان در خصوص گسترش روند آموزشی زبان عربی و همکاری آن با آموزش و پرورش به توسعه زبان عربی در این استان نایل شویم.
خانم مهدوی مهر از دیگر مدرسان زبان عربی در کانون زبان مازندران نیز با تاکید بر این مهم از راه اندازی زبان عربی در کانون زبان استان به عنوان یک اتفاق موثر یاد کرد.
این مدرس زبان عربی ادامه داد: نیاز سنجی مهمترین فرایند موجود در گسترش زبان عربی در استان است که باید دید در مرحله نخست، زبان عربی برای چه گروهی یا کسانی مفید است .
وی از ضرورت اطلاع رسانی و تبلیغات نیز به عنوان دیگر لوازم توفیق این طرح اشاره کرد.
قلی نژاد از مرکز آموزشی زبان ساری و کیان نژاد از مرکز آموزشی زبان بابل از مسئولین مراکزی بودند که ضمن ارایه دیدگاه های خود تجربیات خود را در خصوص برگزاری کلاس های عربی در این شهرستان های بازگو کردند.
گفتنی است: پس از راه اندازی زبان عربی در مراکز ساری وبابل، این جلسه برگزار شده است تا پس از حصول نتایج مشترک و عملی، بین کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش مازندران زمینه های توسعه زبان عربی و کیفیت آموزشی در این خصوص فراهم آید.



طبقه بندی: ، 
نگارش در تاریخ ۱۳٩۳/٤/۱٦ توسط مجید بیگلری | نظرات()
قالب وبلاگ